Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkfieid
Artikel 4- Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 8- Deprijs
Artikel 9 – Conformiteit en garantie
Artikel 10 – Levering en uitvoering
Artikel 11 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 12 – Betaling
Artikel 14 – Geschillen
Artikel 13 – Klachtenregeling_
Artikel I – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
1.2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en
een overeenkomst op afstand aangaat met de ondememer;
1.3. Dag: kalenderdag;
1.4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrelÍ<ing tot een reeks van producten en/of
diensten, waarvan de leverings- en/of afuameverplichting in de tijd is gespreid;
1.5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om
informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige
raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
1.6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van
de overeenkomst op afstand;
1.7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan
consumenten aanbiedt;
1.8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer
georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten enlofdiensten, tot en met het
sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebrurk gemaakÍ wordt van één of meer technieken voor
communicatie op afstand;
i.9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van
een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn
samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
SCHATKAMERFRED.NL
Kalverhof 11
6241 CZ Bunde
Telefoon: 0611855374
info@schatkamerfred. nl
KvK nummer 14086775
BTWnummer NL001822878B72
Artikel3 – Toepasselijkheid
3.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk
aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen
ondernemer en consument.
3.2 Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene
voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,
zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene
voorwaarden bij de ondememer zijn in te zien en zi”; op verzoek van de consument zo spoedig
mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3.3 Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige
lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene
voorwaarden langs elektronische v/eg aan de consument ter beschikking worden gesteld op
zodanige wijze dat deze door ds consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen
op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de
consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
3.4 Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of
dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige
toepassing en kan de consumentzich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds
beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
4.1 Indien een aanbod een beperkte geldigheidsdurx heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt
dit nadrukkelijk in het aanbod verrneld.
4.2 Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangebodenproducten
en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het
aanbod door de consument mogelijk te maken. A1s de ondernemer gebruik maakt van
afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten enlof
diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
4.3 Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en
verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het
bijzonder:
4.3.1 de prijs inclusief belastingen;
4.3.2 de eventuele kosten van aflevering;
4.3.3 de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor
nodig zijn;
4.3.4 het al dan niet yan toepassing zijn van het herroepingsrecht;
4.3.5 de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
4.3.6 de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer
de prijs garandeert;
4.3.7 de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik
van de techniek voor commu:ricatie op afstand worden berekend op een andere grondslag
dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
4.3.8 of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze
deze voor de consument te raadplegen is;
4.3.9 de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het
kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst
herstellen;
4.3.10 de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden
gesloten; de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransaetie.
Artikel 5 – De overeenkomst
5.1 De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment
van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde
voorwaarden.
5.2 Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de
ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het
aanbod. Zolangde ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondsmemer is bevestigd, kan de
consument de overeenkomst ontbinden.
5.3 Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt treft de ondernemer passende technische en
organisatorische maategelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data eflz,orgl
hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de
ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
5.4 De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan
zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang
zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op
grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaaq is hij
gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanwaag te weigeren of aan de uiwoering bijzondere
voorwaarden te verbinden.
5.5 De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende inforrnatie,
schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan
worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
5.6 het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht
kan;
5.7 de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik
kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
5.8 de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
5.9 de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondememer deze
gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
5.10 de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van
meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
5.11 In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de
eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
6.1 Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder
opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na
ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en
aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
6.2 Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.
Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zoyer dat nodig is om te
kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht
gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze
mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren.
6.3 Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van
terugzending voor zijn rekening.
6.4 Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig
mogelijlq doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 7 – Uitsluiting herroepingsrecht
7.1 De ondememer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid
- De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het
aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeerkomst, heeft vermeld.
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument; die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
die snel kunnen bederven ofverouderen;
Artikel 8-De prijs
8.1 Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden
producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in btw-tarieven.
8.2 In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen
gebonden aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondememer geen invloed
op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit
dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
8.3 Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
8.4 Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen
toegeskan indien de ondememer dit bedongen heeft en:
8.5 deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
8.6 de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag
waarop de prijsverhoging ingaat.
8.7 De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel9 – Conformiteit en Garantie
9.1 De ondernemer staat er voor in dat de producten enlof diensten voldoen aan de overeenkomst,
de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of
bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de
ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
9-2 Een door de ondernemer, fabrikant 6f importeur verstrekte garantie doet niets af aan de
wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de
ondernemer kan doen gelden.
Artikel l0 – Levering en uitvoering
10.1 De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst
nemen en bij de uifvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanwagen
tot verlening van diensten.
10.2 Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
10.3 Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel vandeze algemene voorwaarden is vermeld,
zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen
uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging
ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,
ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en
recht op evenfuele schadevergoeding.
10.4 In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument
betaald heeft zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
10.5 Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich
inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op
duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij
vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een
eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
10.6 Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het
moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondememer
bekend gemaalÍe vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 11 — Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
11.1 De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe
overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
11.2 De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
geregeld afleveren van producten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen
met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten
hoogste één maand.
11.3 De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
11.3.1 te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of
in een bepaalde periode;
11.3.2 tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aaÍrgegaan;
11.3.3 altijd opzeggen met dezelftle opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft
bedongen.
11.4 Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden
verlengd of vemieuwd voor een bepaalde duur.
.11.5 Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de
overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij
de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur
verzetten.
Artikel 12 – Betaling
l2.1 Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde
bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in
artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vang| deze termijn
aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
12.2 Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een
vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan
de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende
bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
12.3 De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens
onverwijld aan de ondernemer te melden.
12.4 In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondememer behoudens wettelijke
beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in
rekening te brengen.
Artikel 13 – Klachtenregeling
13.1 De ondememer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt
de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
13.2 Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en
duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken
heeft geconstateerd.
13.3 Bij de ondememer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend
vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere
verwerkingstijd waagt, wordt door de ondememer binnen de terrnijn vaa 14 dagen geantwoord
met een bericht van onfvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig
antwoord kan verwachten.
13.4 Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar
is voor de geschillenregeling.
Artikel 14 – Geschillen
14.1 Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.